EE529 Theory of Complex Functions

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE529
Ad Theory of Complex Functions
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT İKİZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kompleks fonksiyon kavramını kavratmak, bazı önemli tipte integrallerin kompleks düzlem aracılığı ile çözümünü elde etmek, analitik devam ilkesi ile bazı önemli saçılma problemlerinin çözümlerini elde etmek

Dersin İçeriği

Kompleks düzlemde fonksiyonlar, Kompleks düzlemde türev, Kompleks düzlemde integral, Cauchy Formülü ve bazı sonuçları, tam fonksiyonlar, analitik devam, Hilbert ve Wiener Hopf problemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kompleks Fonksiyonlar teorisi

Notlar

Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar Teorisi Mithat İdemen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
ÖÇ02 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme.
ÖÇ03 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
ÖÇ04 Komplex düzlem üzerinde fonksiyon kavramını anlayabilme
ÖÇ05 Analitik devam ilkesini kavramak ve uygulayabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kompleks düzlemde bölgeler, fonksiyon ve Riemann yüzeyleri Kompleks analiz tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kompleks düzlemde bazı önemli fonksiyonlar Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kompleks düzlemde türev: Regüler fonksiyonlar ve Cauchy-Riemann denklemleri Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kompleks düzlemde integrasyon ve Cauchy Teoremi Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Cauchy Formülü ve bazı önemli sonuçları Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Taylor ve Laurent Serileri Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Taylor ve Laurent serileri üzerine genel bir tartışma Önceki derslere hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tam fonksiyonlar Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tam fonksiyonların integral özellikleri Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Analitik devam ilkesi Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Analitik devam için Weierstrass yöntemi Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tekil noktalar ve analitik devam ilkesinin sınırları Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hilbert ve Wiener Hopf Problemleri Önceki derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tam fonksiyon ve analitik devam üzerine bir tartışma Önceki derslerin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 06:47