Genel Bilgi
Kod | EM546 |
Ad | Statistical Quality Control |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RIZVAN EROL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, kalite kontrol ve iyileştirmede kullanılan modern istatistik yöntemlerin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Kalite kavramları, temel istatistiksel kalite teknikleri, veri analizi, kontrol şemaları, kabul örneklemesi planları, istatistik paket programların kullanılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
MONTGOMERY, D. C., 2013, Introduction To Statistical Quality Control (7th edition), John Wiley& Sons, Inc.
Notlar
CHANDRA, M. J., 2001, Statistical Quality Control, CRC Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiksel proses kontrol tekniklerini süreç izleme ve iyileştirme için kullanır. |
ÖÇ02 | Seçilen bir süreç veya ürün kalite karakteristiği için uygun kontrol grafik türünü seçer ve uygular. |
ÖÇ03 | Bir sürecin ve ölçme sisteminin yetkinliğini uygun bir ölçütle analizini yapar. |
ÖÇ04 | İstatistiksel Kalite Kontrol alanında bir yazılımı kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişkenler için Kontrol Şemaları I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Değişkenler için Kontrol Şemaları II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Özellikler için Kontrol Şemaları I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Özellikler için Kontrol Şemaları II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Süreç ve ölçme sistemi yetkinliği | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | CUSUM ve EWMA şemaları I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | CUSUM ve EWMA şemaları II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süreç tasarımı ve iyileştirme için deneysel tasarımlar I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Süreç tasarımı ve iyileştirme için deneysel tasarımlar II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Parti-Parti Kabul örneklemesi planları I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Parti-Parti Kabul örneklemesi planları II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Diğer kabul örneklemesi planları I | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Diğer kabul örneklemesi planları II | ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Final Sınavları Haftası I | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavları Haftası II | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |