EM0021 İleri Nesneye Yönelik Programalama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM0021
Ad İleri Nesneye Yönelik Programalama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENK ŞAHİN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere neseye yönelik programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamada ileri konuları öğretir.

Dersin İçeriği

Nesneye yönelik programlama ile ilişkilendirilen kavramlar C plus plus, Piton ve Java Programlama dili kullanılarak tanıtılacak ve örneklerle açıklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.

Notlar

Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesne Yönelimli Programlama kavramını öğrenirler.
ÖÇ02 C++ ve Python'u iyi bir şekilde kullanabilirler.
ÖÇ03 Karmaşık uygulamalar geliştirebilirler.
ÖÇ04 Algoritma geliştirme kavramını öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nesneye yönelik programlamaya Giriş konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Nesneye yönelik programlamanın temelleri konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nesneye yönelik tasarım konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sınıflar konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Sınıf Nesnelerini İlklendirme konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kalıtlar konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Kapsülleme konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Python'a Giriş konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Python ile Algoritma Geliştirme I konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Python ile Algoritma Geliştirme II konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Uygulama Geliştirme I konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama Geliştirme II konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama Geliştirme III konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama Geliştirme IV Ders kitabına ve notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Final Sınavı Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 04:07