Genel Bilgi
Kod | EM0021 |
Ad | İleri Nesneye Yönelik Programalama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENK ŞAHİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere neseye yönelik programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamada ileri konuları öğretir.
Dersin İçeriği
Nesneye yönelik programlama ile ilişkilendirilen kavramlar C plus plus, Piton ve Java Programlama dili kullanılarak tanıtılacak ve örneklerle açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.
Notlar
Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesne Yönelimli Programlama kavramını öğrenirler. |
ÖÇ02 | C++ ve Python'u iyi bir şekilde kullanabilirler. |
ÖÇ03 | Karmaşık uygulamalar geliştirebilirler. |
ÖÇ04 | Algoritma geliştirme kavramını öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesneye yönelik programlamaya Giriş | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nesneye yönelik programlamanın temelleri | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nesneye yönelik tasarım | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sınıflar | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sınıf Nesnelerini İlklendirme | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kalıtlar | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Kapsülleme | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Python'a Giriş | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Python ile Algoritma Geliştirme I | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Python ile Algoritma Geliştirme II | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uygulama Geliştirme I | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama Geliştirme II | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama Geliştirme III | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama Geliştirme IV | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |