Genel Bilgi
Kod | FK006 |
Ad | Termolüminesans ve Veri Analizi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bu alanda çalışan doktora öğrencilerine thermolüminesans ve veri analizini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Termolüminesans Analizleri, Işıma Eğrisi Analizleri, Tepe Şekli Yöntemi, Başlangıçtaki Artış Yöntemi, Farklı Isıtma Hızları Yöntemi, Bilgisayarla ışıma eğrisi ayrıştırma (CGCD) yöntemi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çözülen Termolüminesans, C.M. Sunta
Notlar
Termolüminesansta Sayısal ve Pratik Alıştırmalar, Vasilis Pagonis, Claudio Furetta
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Işıma eğrisi analizini kavrar. |
ÖÇ02 | Tepe şekli yöntemini kavrar. |
ÖÇ03 | Başlangıçtaki artış yöntemini kavrar. |
ÖÇ04 | Farklı ısıtma hızları analiz yöntemini kavrar. |
ÖÇ05 | Bilgisayarla ışıma eğrisi ayrıştırma yöntemini(CGCD) kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Başlangıçtaki artış yöntemi. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tüm ışıma eğrisi analizi. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Maksimum sıcaklığa bağlı analiz yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tepe konumu yöntemi. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | En yüksek sıcaklığa dayalı analiz yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Farklı ısıtma hızlarına bağlı analiz yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Eş sıcaklık bozunum yöntemi. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Işıma eğrisinin şekline bağlı analiz yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Eğri uydurma yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Termolüminesans integrallerine seri yaklaşımı. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Bilgisayarlı eğri uydurma prosedürleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Bilgisayarlı Işıma Eğrisi Ayrıştırma (CGCD) yöntemleri. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Enerji dağılımları. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Enerji, kinetik parametre ve frekans faktörü hesaplama. | İlgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |