Genel Bilgi
Kod | FK674 |
Ad | Yarıiletken Fiziği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yarıiletken fiziğinde yük taşıyıcı konsantrasyonlarını saf ve katlılı yarıiletkenler için incelemek.
Dersin İçeriği
Elektron ve deşik saçılması, Elektron ve deşiklerde yeniden birleşme, Yarıiletken optiği, Bant yapısı yaklaşımı, Yarıiletken malzemeler, Amorf yarıiletkenler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Marius Grundmann, Yarıiletken Fiziği, Springer, 2006, Newyork, p.689.
Notlar
Charles kittel, Katıhal Fiziğine Giriş, John Wiley and Sons, Inc., Newyork,1986,p.646
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yarıiletken fiziği alanındaki temel bilgileri anlar. |
ÖÇ02 | Teknoloji Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Bilimden teknolojiye geçişi tanımlar. |
ÖÇ04 | Teknolojik alet tasarlar. |
ÖÇ05 | Fizik alanında deney tasarlar. |
ÖÇ06 | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektron ve deşik saçılması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
2 | Durum değişikliği, Saçılma mekanizması, Kafes titreşimleri ile saçılma | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
3 | Fononlar, Elektron-arası saçılımı, Dislaksiyonlarla saçılma | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
4 | Elektron ve deşiklerde yeniden birleşme | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
5 | Yenidenbirleşme mekanizması, Radyasyon yenidenbirleşmesi, Auger yenidenbirleşmesi | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
6 | Tuzaklar aracılığı ile yenidenbirleşme, Dislakasyonlarda yenidenbirleşme | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
7 | Yarıiletken optiği | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Yarıiletkenlerin optik sabitleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
10 | Serbest taşıyıcı soğurması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
11 | Temel soğurma, Eksiton soğurma, Safzızlık soğurması, Kafes soğurması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
12 | Yarıiletken malzemeler | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
13 | Bant yapısı yaklaşımı | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
14 | Bant yapısı hesaplaması yöntemleri, Bant yapısı hesaplamaları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
15 | Amorf yarıiletkenler | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |