Genel Bilgi
Kod | FK0046 |
Ad | Manyetik Alaşımların Manyetik Özellikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Manyetizmanın ve ilişkili alanlarda temel öğrenimler kazanmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Manyetizmanın kısa tarihçesi, Manyetik dipol momenti, Yörünge ve spin momentleri, Katılarda iyonlar; kristal alan etkileşimleri, Değişim etkileşimleri, Antiferromanyetizmanın moleküler alan teorisi, Karakteristik uzunluk ölçekleri, Malzeme büyümesi,
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Griffiths, David J. (1998). Introduction to Electrodynamics (3rd bas.). Prentice Hall. ISBN 0-13-805326-X.
Notlar
B. D. Cullity, C. D. Graham, Introduction to Magnetic Materials, Second Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetizmanın kökenini, yani; elektronların yörüngesel hareketleri, spin hareketleri ve elektronların birbirleri ile nasıl etkileştiklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Malzemelerin manyetik alana karşı nasıl tepki gösterdiğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Farklı manyetizma tiplerini öğrenir ve tanımlayabilir. |
ÖÇ04 | Malzemeler arasındaki temel ayrımı öğrenir. Toplam atomik manyetik momentleri arasında çok güçlü etkileşimler olabilen manyetik malzemeleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Malzemelerin manyetik davranışlarını sınıflandırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetostatik | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektronların manyetizması | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atomdaki lokalize elektronların manyetizması | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ferromanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Değişim mekanizması | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Antiferromanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Manyetik Mertebe | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mikromanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Manyetik alanlar | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Manyetik histerezis | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Nano ölçekli manyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Manyetik rezonans | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deneysel yöntemler | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Manyetik malzemeler | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |