GM0031 Dünya Şarapçılığı ve Özel Şaraplar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0031
Ad Dünya Şarapçılığı ve Özel Şaraplar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Şarap üretimi bakımından dünyanın önde gelen ülkelerinde üretilen özel şarapları ve üretim tekniklerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Şarap üretimi bakımından dünyanın önde gelen ülkelerinden Fransa, İtalya, İspanya, Amerika, Avustralya, Güney Afrika, Şili, Almanya ve Portekiz'de bağcılık ve şarapçılık. Bu ülkelerin önemli bağ bölgeleri, toprak yapısı, iklim koşulları, bölge bazında ürettikleri ünlü şaraplar ve üretimde uygulanan kalite kontrol yöntemleri. Port, Sherry, Madeira, Marsala, Malaga, Asti, Tokay, Mistel, Vermut, Sauterne şarapları. Bu şarapların üretiminde kullanılan üzüm çeşitleri, üretim teknikleri ve bileşimleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Dk Publishing, Dorling Kindersley Publishing Staff (Ed.) 2006. Wines of the world. s. 448

Notlar

Ders notu ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şarap üretimi bakımından dünyanın önde gelen ülkelerinden Fransa, İtalya, İspanya, Amerika, Avustralya, Güney Afrika, Şili, Almanya ve Portekiz'de bağcılık ve şarapçılık.
ÖÇ02 Bu ülkelerin önemli bağ bölgelerini, toprak yapısını ve iklim koşullarını öğrenir.
ÖÇ03 Bölge bazında üretilen bu ünlü şarapların üretiminde uygulanan kalite kontrol yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ04 Port, Sherry, Madeira, Marsala, Malaga, Asti, Tokay, Mistel, Vermut, Sauterne şarapları.
ÖÇ05 Özel şarapların üretiminde kullanılan üzüm çeşitleri, üretim teknikleri ve bileşimlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Şarap üretimi bakımından dünyanın önde gelen ülkeleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bu ülkelerin bağ bölgelerinin toprak yapısı ve iklim koşulları Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Özel şarapların üretiminde uygulanan kalite kontrol yöntemleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Porto Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sherry Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Madeira Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Malaga Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Marsala Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tokay Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Asti Şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Sauterne Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sauterness şarabı Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Mistel Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Vermut Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarı yıl sonu sınavları Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarı yıl sonu sınavları Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:34