Genel Bilgi
Kod | GM008 |
Ad | Poultry Further Processing and Quality |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN BENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
The purpose of this course is to teach students the fundemental concepts and application of poultry further processing and quality
Dersin İçeriği
Meat Quality and Consumer Requirements. Breeding and Quality of Poultry. Stunning and Slaughter of Poultry. Further Processing of Poultry. Poultry Packaging. Poultry Refrigeration. Other Poultry Preservation Techniques. Microbial Hazards in Poultry Production and Processing. Measuring Quality Parameters. Managing the Safety and Quality of Poultry Meat.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mead, G.C. 2004. Poultry meat processing and quality. CRC press
Notlar
Ders notları, slaytlar ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Knows meat quality and consumer requirements |
ÖÇ02 | Knows effects of breeding, stunning and slaughter on quality of poultry |
ÖÇ03 | Knows further processing of poultry |
ÖÇ04 | Knows fundamentals of poultry packaging, poultry refrigeration and other poultry preservation techniques |
ÖÇ05 | Knows how to measure quality parameters of poultry |
ÖÇ06 | Knows how to manage the Safety and Quality of Poultry Meat |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meat Quality | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Consumer Requirements | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Breeding and Quality of Poultry | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Stunning of Poultry | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Slaughter of Poultry | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Further Processing of Poultry | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Further Processing Methods and Technologies | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Poultry Packaging | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Poultry Refrigeration | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Other Poultry Preservation Techniques I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Other Poultry Preservation Techniques II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Microbial Hazards in Poultry Production and Processing | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Measuring Quality Parameters | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Managing the Safety and Quality of Poultry Meat | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |