GM693 Technology of Meat Processing and Improving Meat Quality

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM693
Ad Technology of Meat Processing and Improving Meat Quality
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HAKAN BENLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

The purpose of this course is to teach students the fundamental concepts and application of Technology of Meat Processing and Improving Meat

Dersin İçeriği

Muscle ultrastructure. Muscle contration. Conversion of muscle to meat. Defining meat quality. Factors affecting the quality of raw meat. The beef quality puzzle and beef quality relationships. Meat packaging. Meat Color. Lipid-derived flavors in meat products. The fat content of meat and meat products. Measuring quality.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kerry et al 2002. Meat processing improving quality. CRC press. Washington.

Notlar

Ders noları, slaytlar ve ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kas ince yapısını ve kas kasılmasının biyokimyasal ve mekanik süreçlerini tanımlar.
ÖÇ02 Et kalitesini ve çiğ etin kalitesini etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ03 Et kalitesini etkileyen hasat öncesi ve sonrası faktörleri tartışır
ÖÇ04 Et işleme teknolojileri ve kaliteyi iyileştirme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve müfredata genel bakış Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kas yapısı I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kas yapısı II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kasın kasılması Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kasın ete dönüşümü I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kasın ete dönüşümü II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Et kalitesinin tanımlanması Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çiğ etin kalitesini etkileyen faktörler Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sığır eti kalitesi bulmacası ve sığır eti kalitesi ilişkisi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Etin ambalajlanması Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Et rengi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Et ürünlerinde yağ kaynaklı aromalar Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Et ve et ürünlerinin yağ içeriği Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Et kalitesinin ölçülmesi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:46