Genel Bilgi
Kod | İM020 |
Ad | Temellerin Analiz ve Tasarımı II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislerin kamu, konut ve endüstri binalarının temellerini, yönetmeliklere uygun olarak boyutlandırılmasını kavrar.
Dersin İçeriği
İleri Zemin incelemeleri, Yüzeysel temeller, Radye temel tasarımları, Derin temel tasarımları, Düşey yüklü kazıklı temeller, Grup kazıklar, Kazık yükleme deneyleri, Yanal yüklü kazıklar, Dayanma yapıları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zemin incelemelerini planlar. |
ÖÇ02 | Yüzeysel temel tasarlar ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Yüzeysel temellerin taşıma gücünü hesaplar. |
ÖÇ04 | Yüzeysel temellerin oturmalarını hesaplar ve yorumlar. |
ÖÇ05 | Derin temellerin taşıma gücünü hesaplar. |
ÖÇ06 | Derin temellerin oturmalarını hesaplar ve yorumlar. |
ÖÇ07 | Dayanma yapıları esaslarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temellerin ayırımı ve temel ortamları | Bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bina temellerine yönelik zemin incelemeleri | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Yüzeysel temellerde taşıma gücünü teorileri: Terzaghi | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü teorileri | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Taşıma gücünün arazi deneylerinden bulunması | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Kilde ve kumda temel boyutlandırma, yayılı temeller, zemin emniyet gerilmesi kavramı | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzeysel temellerin oturma kriterine göre boyutlandırılması | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki Derslerin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Yüzeysel temellerin oturması | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Derin temellerin sınıflandırılması | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
11 | Tekil kazığın kapasitesi ve oturması | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Kazık gruplarında kapasite, grup verimi ve kazık gruplarında oturma | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Kazıkların yanal yükler altında davranışı | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Kazıklı yayılı temeller ve kuyu temeller | Önceki Dersin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki Derslerin Değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki Derslerin Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |