Genel Bilgi
Kod | İM0015 |
Ad | Hidrolojide İstatistik Metodlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RECEP YURTAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Olasılık ve İstatistiğin Temellerini Vermek, İstatistik Yöntemlerin Hidrolojide kullanımı ile ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırma
Dersin İçeriği
Giriş, Frekans Analizi, Olasılık, Olasılık Dağılımları, Örnekleme Dağılımları, Hipotez Testleri, Regresyon Analizi, Taşkın Tekerrür Analizi, Hidrolojik Zaman Serisi Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve sunular
Notlar
Hidrolojide İstatistik Yöntemler - Mehmetçik Bayazıt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiğin tanımını, önemini, temel kavramlarını ve hidrolojide uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Olasılık Dağılımlarını öğrenir Uygulamalarını kavrar. |
ÖÇ03 | Extrem Değer Dağılımlarını ve Mühendislik Uygulamalarını kavrar. |
ÖÇ04 | Taşkın Frekans Dağılımı uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Hidrolojik zaman serisi analizlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin Tanımı, Gelişimi, Hidrolojideki Yeri ve Önemi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Temel Kavramlar ve Tanımlar | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Olasılık ve Dağılımları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Parametrelerin Tahmini | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Önemli Olasılık Dağılım Fonksiyonları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekstrem Değer Dağılımları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ekstrem Değer Dağılımları ve Sayısal Uygulamalar | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnekleme Dağılımları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İstatik Hipotezlerin Kontrolu | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Regresyon Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Varyans Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Zaman Serisi Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Taşkın Frekans Analizi Uygulamaları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Zaman Serisi Uygulamaları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (Ödev) | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |