Genel Bilgi
Kod | İG018 |
Ad | Çevre Sorunları ve İş Güvenliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre sorunları ve iş sağlığı güvenliği konuları arasındaki bağlantıları öğrenir, çevre sorunlarının neden olduğu iş güvenlği konularının çözümü hakkında farkındalık oluşturur.
Dersin İçeriği
İş Güvenliği ve Çevre Konuları Genel Değerlendirme, Meslek hastalıkları ile çevre sorunları arasındaki bağlantılar, Çevre ve İş Dünyası, Çevre Etki Değerlendirmesi, İş Sağlığı Güvenliği Yönetim Sistemleri ve İlgili Diğer Yönetim Sistemleri, Endüstriyel kirlenme, Genel Çevresel Sorunlar, Hava Kirliliği, Karasal Kirlilik, Su Kirliliği, Enerji ve Sağlık, Şehirleşme, Küresel İklim değişikliği ve Ozon Tabakası, Türlerin Yok olması, Biyoçeşitliliğin azalması ve İnsan Sağlığı, Genel Kirlenme Kontrolü ve Atık Yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Understanding Environmental Pollution, Marquita K. Hill Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge CB2 8RU, UK, 2010
Notlar
İLO Halk Sağlığı Ansiklopedisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre sorunları ve iş sağlığı güvenliği konuları arasındaki ilişkiden haberdar olur |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarında var olan bilgilerin meslek hastalıkları ile olan ilişkisini öğrenir |
ÖÇ03 | Farklı çevre sorunlarını öğrenir |
ÖÇ04 | İklim değişikliği ile çevre sorunları ve iş sağlığı ve güvenliği arasındaki ilişkileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini belirleyebilme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşyeri ortamında gerekli koruyucu işlemleri saptayıp, önlemler alabilme, işverenin ve çalışanların iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlayabilme becerisi kazannır, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği alanında kuramsal, teknik, uygulama ve hukuki bilgilerini sürekli güncelleyerek kullanabilme becerisi kazanır, | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olma ve güncel takip edebilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve beceriyle, iş güvenliği konusunda karşısına çıkan problemleri tanımlayabilme, çözümünde etkin kullanabilme ve çözüm yöntemlerini iş ortamındaki ilgili kişilerle diyalog kurarak çözebilme becerisi kazanır, | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevcut sistem ve uygulamalara yenilik katabilme, araştırma yapıp değerlendirebilme becerisine sahip olur, | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım, olağan dışı durumlar, afetler ve yangınla mücadele ve tahliye işleri konusunda ekiple birlikte çalışır, | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı ortamda yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma, çalışanları ve çalışan temsilcilerini bilgilendirme becerisi kazanır, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları ve önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları öğrenir, | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre sorunları ve iş güvenliği arasındaki ilişki | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre sorunlarının küresel boyutu | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gıda ve tarım | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gelişmekte olan ülkelerde endüstriyel kirlenme | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gelişmiş ülkelerde çevre kirliliği | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava kirliliği | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toprak kirlenmesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Su kirliliği | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Enerji ve sağlık | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Şehirleşme | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Küresel iklim değişikliği | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küresel iklim değişikliğinin Ülkemize olan etkileri | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türlerin yokolması | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyoçeşitliliğin yok olması ve insan sağlığı | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |