Genel Bilgi
Kod | DISBS801 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora seviyesinde İstatistiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doktora aşamasında seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seminer konusuna uygun kaynaklar
Notlar
Belirlenen kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Danışmanı ile beraber İstatistik ile ilgili seçtiği bir konuda bağımsız bir araştırma yürütür. |
ÖÇ02 | Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri içeren kapsamlı bir literatür araştırması yapar. |
ÖÇ03 | Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması ile yazılı ve sözlü olarak öğretim elemanlarına ve öğrencilere sunar. |
ÖÇ04 | Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması sunum hazırlama tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik literatürünü takip edebilir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel etik kurallara uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seminer konusunun belirlenmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatürün değerlendirilmesi 1 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatürün değerlendirilmesi 2 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Problem analizi 1 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Problem analizi2 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Problem analizi 3 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Problem analizi 4 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Problem analizi 5 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi 1 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi 2 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 1 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 2 | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 3 | Sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |