Genel Bilgi
Kod | ISB563 |
Ad | Risk Teorisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Risk ve risk analizini tanıtmak. Karar verme de risk analizi kullanabilme konularının kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sistemler ve süreçler için riskin tanımı, Riskin stokastik temeli ve özel fonksiyonlar, Model kurma ve analiz, Kesikli ve sürekli durumlar, Talep süreci ve modeli, Talep sayısı süreci ve modeli, Birikimli talep miktarı dağılımı, Düzgün homojenlik, Sigortacılıkta risk yönetimi, Stok süreci ve iflas problemleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Schmidli- Risk Theory
Notlar
Schmidli- Risk Theory
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
ÖÇ02 | Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
ÖÇ03 | İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. |
ÖÇ04 | İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ05 | İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ06 | İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. |
ÖÇ07 | İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
ÖÇ08 | Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. |
ÖÇ09 | Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
ÖÇ10 | Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
ÖÇ11 | Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
ÖÇ12 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
ÖÇ13 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
ÖÇ14 | Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ15 | Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Risk notasyonları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Risk ölçümü | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Risk modellerinin sınıflandırılması | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Risk dağılımı | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Risk yoğunluğu ve tehlike oranları | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bireysel Risk Modelleri | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Riski yapılandırma | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapısal güvenilirlik | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Birnbaum ve Barlow-Proschan indeksi | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Kollektif Risk Modelleri | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kazanç olasılığı, Sigortacılıkta risk teorisi | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sparre Andersen Model | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sparre Andersen Model 2 | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Proje sunumu | önceki hafta işlenen konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |