Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DR) | |
| Kod | JM607 |
| Ad | Cevher içeren Akışkanların Hareketi ve Cevherleşme |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cevherli akışkanların çeşitlerini, akış mekanizları, oluşturdukları altrerasyonların bilinmesi, Hidrotermal yataklar hakında bilgi sahipi yapmaktır.
Dersin İçeriği
Cevherli akışkanlar, akışkanların sınıflandırılması, akışkan-yankayaç etkileşimi, dokular
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Hydrothermal fluids Craig M. Bethke
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Cevherleşmeye neden olan kaynak ve süreçler hakkında yorum yapar |
| ÖÇ02 | akışkan türlerini hakında bilgi sahibidir. |
| ÖÇ03 | Oluşan doku tiplerini tanır. |
| ÖÇ04 | yankayaç ve alterasyonları tanır. |
| ÖÇ05 | Hidrotermal sıvılar hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Cevherli Akışkanlar | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Cevher içeren akışkanların Hareketi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Mağmanın Göçü( Hidrotermal akıntıların Derinlerde ve Sığ derinlikteki göçü) | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Yapısal Kontroller ve örnekler | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Madenlerin Yerleşimi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Segregasyon, Karbonatitlerin oluşumu | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
| 7 | Hidrotermal akışkanlardan maden yatakları oluşumu, Dokular | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Yankayaç ve Alterasyonlar 1 | araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Yankayaç ve Alterasyonlar2 | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Parajenez, Zonlanma, Jeotermometre | araştırma , okuma | |
| 12 | Maden Yataklarının Sınıflandırması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Maden Yataklarının Sınıflandırması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | örnek incelemeleri | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | örnek incelemeleri | Tartışma, örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||