Genel Bilgi
Kod | JM607 |
Ad | Cevher içeren Akışkanların Hareketi ve Cevherleşme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cevherli akışkanların çeşitlerini, akış mekanizları, oluşturdukları altrerasyonların bilinmesi, Hidrotermal yataklar hakında bilgi sahipi yapmaktır.
Dersin İçeriği
Cevherli akışkanlar, akışkanların sınıflandırılması, akışkan-yankayaç etkileşimi, dokular
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Hydrothermal fluids Craig M. Bethke
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cevherleşmeye neden olan kaynak ve süreçler hakkında yorum yapar |
ÖÇ02 | akışkan türlerini hakında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Oluşan doku tiplerini tanır. |
ÖÇ04 | yankayaç ve alterasyonları tanır. |
ÖÇ05 | Hidrotermal sıvılar hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Cevherli Akışkanlar | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Cevher içeren akışkanların Hareketi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mağmanın Göçü( Hidrotermal akıntıların Derinlerde ve Sığ derinlikteki göçü) | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yapısal Kontroller ve örnekler | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Madenlerin Yerleşimi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Segregasyon, Karbonatitlerin oluşumu | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
7 | Hidrotermal akışkanlardan maden yatakları oluşumu, Dokular | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yankayaç ve Alterasyonlar 1 | araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yankayaç ve Alterasyonlar2 | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Parajenez, Zonlanma, Jeotermometre | araştırma , okuma | |
12 | Maden Yataklarının Sınıflandırması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Maden Yataklarının Sınıflandırması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | örnek incelemeleri | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | örnek incelemeleri | Tartışma, örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |