Genel Bilgi
Kod | JM010 |
Ad | Karbonatlı Kayaçlarda Petrografik Analizler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Karbonatlı sedimanter kayaçlarda detaylı petrografik analizler yapmak
Dersin İçeriği
karbonatlı sedimanter kayaçlarda saha ve laboratuvar analizleri
Dersin Ön Koşulu
sedimanter petrografi
Kaynaklar
Sedimentary petrografi ders notları (K. Gürbüz)
Notlar
ilgili diğer kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karbonat kayaçları ve mineral içeriğinin tanımlanması |
ÖÇ02 | Karbonatlı kayaç tanımlama yöntemlerinin (saha ve laboratuvar) tanımlanması |
ÖÇ03 | Folk ve Dunham sınıflandırmalarının tanımlanması |
ÖÇ04 | Karbonat kayaçlarında isimlendirme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karbonat kayaçları ve sedimanter kayaçlar | Sedimanter petrografi notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Karbonat kayaçları mineral içeriği | Sedimanter petrografi notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Karbonat kayaçlarda petrografik analiz yöntemleri (genel) | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Karbonat kayaçlarda kalsit-dolomit ayırımı | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | karbonat kayaçlarda sınıflamalar | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Folk (1959) sınıflaması | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dunham (1962) sınıflaması | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | 1 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 1 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 2 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 3 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 3 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 4 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 4 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 5 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 5 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 6 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 6 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 7 Karbonat kayaçlarında petrografik tanımlama uygulamaları 7 | Konu ile ilgili literatür çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |