DJMT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DJMT802
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezinin amacı; öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman sürecinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik yapılan çalışmalar.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler.

Notlar

Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini anlamak.
ÖÇ03 Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak belirlemek ve çözmek.
ÖÇ04 Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri öğrenmek.
ÖÇ05 Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunmayı öğrenmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 2-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 3-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 4-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 5-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 6-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 7-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 8-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 9-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 10-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 11-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 12-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 13-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 14-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 15-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 16-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 17-Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalara devam. Öğrenci ilgili kitap, makale ve web sayfalarından konuyu öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 14 84
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 6 20 120
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 30 60
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 03:49