Genel Bilgi
Kod | JM527 |
Ad | İleri Metallojeni |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Maden yataklarının sınıflandırabilmesini, dokuları,cevher yankayaç ilişkileri ile farklı oluşumlara sahip maden yataklarını tanıyabilmeyi öğretir.
Dersin İçeriği
Elementlerin yerkabuğundaki dağılımı, yapı, doku ilişkileri, magmatik, volkanik ve sedimanter maden yatakları .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Understandıng Mıneral Deposıts Kula C. Misra
Notlar
Maden yatakaları. Prof.dr Altan Gümüş
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maden yataklarının kökenini açıklar. |
ÖÇ02 | Doku, yapı ve alterasyonları tanıma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Maden yataklarının oluşum modelini geliştirir. |
ÖÇ04 | Pb-Zn yatakları oluşumu bilir |
ÖÇ05 | Altın yataklarının oluşumunu bilir |
ÖÇ06 | Fe-Mn yataklarının oluşum türlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Elementlerin Yer küredeki Dağılımı | Anlatım, Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Kristal Kimyası Kavramları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Maden yataklarının sınıflandırılması | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mineralojik ve parajenetik kavramlar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Maden yataklarının iç ve dış şekilleri, dokuları, Cevher Yan kayaç İlşkiler | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Endojen ve Superjen Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Magmatik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ultrabazik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Granitik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Volkanik kayaçlarla ilişkili maden yatakları | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Superjen Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Superjen Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sedimanter Yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Metamorfik yataklar | Anlatım,Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı, Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı, Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |