Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM524 |
| Ad | Paleontolojik Yaş Tayini |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fosilleri kayaçlardan ayırmak ve paleontolojik yaş tayini yapmasını öğretmek.
Dersin İçeriği
Fosiller ve paleontolojik yaş tayini
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz ders
Kaynaklar
Peppe, D. J. & Deino, A. L. (2013) Dating Rocks and Fossils Using Geologic Methods. Nature Education Knowledge 4(10):1
Notlar
1.https://www.nature.com/scitable/knowledge/library/dating-rocks-and-fossils-using-geologic-methods-107924044/ 2. https://samnoblemuseum.ou.edu/common-fossils-of-oklahoma/how-paleontologists-tell-time/ 3. Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Jeolojide yaş tayini metodlarını kavrar. |
| ÖÇ02 | Fosillerin kayaçlardan ayrılmasını öğrenir. |
| ÖÇ03 | Fosillerin tanımlama kriterlerini öğrenir. |
| ÖÇ04 | Karakteristik fosillerle kayaçların yaşlandırılmasını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Fosil, karakteristik fosil, fosilleşme ve ortamların tanımı | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 2 | Jeolojide yaş tayini metodları | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 3 | Paleontolojik örnek derleme metodları | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 4 | Fosillerin elde edilme yöntemleri (Asetik asit ile Yıkama yöntemi) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 5 | Fosillerin elde edilme yöntemleri (Hidrojen peroksit ile Yıkama yöntemi) | Reading the references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 6 | Fosillerin elde edilme yöntemleri (Preperat yöntemi) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 7 | Fosillerin elde edilme yöntemleri (İncekesit yöntemi) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Steoroskobik Mikroskopta) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 10 | Binoküler mikroskopta fosillerin tayin edilme yöntemleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 11 | Polarizan Mikroskopta fosillerin tayin edilme yöntemleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 12 | Fosil dağılım çizelgeleri ve levhaların hazırlanması | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 13 | Litostratigrafik ve kronostratigrafik korelasyon | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 14 | Paleontolojik zonlama | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 15 | Paleontolojik korelasyon | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||