Genel Bilgi
Kod | JM523 |
Ad | Stratigrafik Paleontoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Paleontolojinin stratigrafiye dönüştürülmesini öğretmek.
Dersin İçeriği
Paleontolojik veriler ile stratigrafik çatının kurulması, kronostratigrafide devir, sistem, seri ve kat belirleyen fosil frupları ve stratigrafik konumları, biyolojik provensler içerisinde başlıca fosil gruplarının dağılımı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Stratigrafi ilkeleri kapsamında verileri kullanmayı öğrenir |
ÖÇ02 | Stratigrafik korelasyon yaparak farklı bölgeleri korele eder. |
ÖÇ03 | Jeolojik zaman çizelgesini aktif şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Paleontolojik veriler ve stratigrafi ilişkisi (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Paleontolojik veriler ve stratigrafi ilişkisi (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yeryüzünde yaşamın başlangıcı varsayımları | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İlk canlılar, ilk fosiller, stratigrafik zaman cetveli | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Paleozoyik stratigrafisi ve anahtar fosiller | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mesozoyik stratigrafisi ve anahtar fosiller | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tersiyer stratigrafisi ve anahtar fosiller | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kuvaterner stratigrafisi ve anahtar fosiller | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Pasifik biyoprovensi ve biotası | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atlantik biyoprovensi ve biotası | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyoprovenslerin plaka tektoniği ile ilişkileri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Subtropikal kuşaklarda stratigrafik zonlamalar ve örnekleri (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Subtropikal kuşaklarda stratigrafik zonlamalar ve örnekleri (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tropikal kuşaklarda stratigrafik zonlamalar ve örnekleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |