Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM0037 |
| Ad | Granit Petrolojisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsik magmalar: Kimyaları, oluşumları; Katılaşma ürünleri; Kristallenme davranışları. Asidik magmatitler: Kristalli derinlik ve yüzey kayaçları; Amorf kayaçlar. İçerdikleri kayaç kapanımları ve bunların jenetik anlamları. Minerolojileri, kimyaları ve tektojenezleri.
Dersin İçeriği
Felsik magmalar: Kimyaları, oluşumları; Katılaşma ürünleri; Kristallenme davranışları. Asidik magmatitler: Kristalli derinlik ve yüzey kayaçları; Amorf kayaçlar. İçerdikleri kayaç kapanımları ve bunların jenetik anlamları. Minerolojileri, kimyaları ve tektojenezleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Granites: Petrology, Structure, Geological Setting, and Metallogeny
Notlar
Granites: Petrology, Structure, Geological Setting, and Metallogeny
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Granitik kayaların içerdiği minerallerni tanımlar, öğrenir. |
| ÖÇ02 | Felsik magmalar: Kimyaları, oluşumları; Katılaşma ürünleri; Kristallenme davranışları. Asidik magmatitler: Kristalli derinlik ve yüzey kayaçları; Amorf kayaçlar. İçerdikleri kayaç kapanımları ve bunların jenetik anlamları. Minerolojileri, kimyaları ve tektojenezleri. |
| ÖÇ03 | Granitik kayaların tüm kaya jeokimyası analizleri için hazırlanmasını öğrenir. |
| ÖÇ04 | Elde edilen tüm kaya verilerinin işlenmesini uygular. |
| ÖÇ05 | Jeodinamik ortam diyagramları ve yorumlar ve kavrar. |
| ÖÇ06 | Granitik kayaların mineral kimyası analizlerini uygular ve kavrar. (EMPA) |
| ÖÇ07 | Granitik kayaların mineral kimyası analizlerini uygular ve kavrar. (EMPA) (2) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Granitik kayaların sınıflaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Granitik kayaların içerdiği mineraller | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Granitik kayaların tüm kaya jeokimyası analizleri için hazırlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
| 4 | Elde edilen tüm kaya verilerinin işlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Sınıflama diyagramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Jeodinamik ortam diyagramları ve yorumlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Jeodinamik ortam diyagramları ve yorumlanması 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 9 | Granitik kayaların mineral kimyası analizleri (EMPA) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Amfibol kimyası ve sınıflama diyagramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Biyotit kimyası ve sınıflama diyagramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Feldispat kimyası ve sınıfama diyagramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Sr-Nd analizleri için örnek hazırlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Sr-Nd analizlerinin değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Sr-Nd analizlerinin değerlendirilmesi 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||