Genel Bilgi
Kod | DKMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirlenen çalışma konusunun laboratuvar uygulamaları
Dersin İçeriği
Anabilim dalı ile ilgili konu belirleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir çalışmanın yapılması hakkında bilgi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Tez çalışması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |