Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| KİMYA (YL) | |
| Kod | KM664 |
| Ad | Fotoelektrokimyasal Sistemler |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrolit çözeltilerin özellikleri ve termodinamik yaklaşımlarla irdelenmesi, iyon-iyon, iyon çözücü etkileşmelerinin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği, iyon-iyon, iyon-çözücü etkileşmeleri, aktiflik kavramı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, J.O.M. Bockris, A.K.N. Reddy, M. Gamboa-Aldeco, Second ed., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2000
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Metal/çözelti ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeyleri kavrar |
| ÖÇ02 | Yarı-iletken ve iletken materyallerin elektrokimyasal karakterizasyonunu kavrar |
| ÖÇ03 | Fotokatalitik reaksiyonlarla ilgili teorik yaklaşımları kavrar |
| ÖÇ04 | Fotoanotlar ve türlerini kavrar |
| ÖÇ05 | Yapay fotosentez reaksiyonlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Metal/elektrolit ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeylerin yapıları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Mott-Shotky analizler ve ara yüzeyde yük birikmesi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Yarı iletkenler bant yapıları ve elektriksel alandaki davranışları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Yarı iletken çözelti ara yüzeyi ile ilgili teorik yaklaşımlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Yarı iletken/elektrolit ara yüzeyinde yük transferi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Fotokatalitik etki ve yarı iletken elektrot yüzeyinde yük transferi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Foto anotlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Fotoanot materyaller ve özellikleri | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Fotoanotların verimlilikleri ile ilgili teorik yaklaşımlar | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Fotoanotların sentezi, yapısal özellikleri ve verimlilikle ilişkisi | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Fotoelektrokimyasal reaksiyonların sınıflanması | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Yapay fotosentez | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Suyun fotokatalitik ayrıştırılması | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Fotoelektrokimyasal sistemlerin pratik uygulamaları | Modern Electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern Electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||