Genel Bilgi
Kod | MD0081 |
Ad | Sanayi Maddeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI |
Dersin Amacı / Hedefi
Metalik ve metalik olmayan çeşitli ham maddelerin tanıtılması, bunların ve yarı islenmiş maddelerin fabrikalarda, atölyelerde islenip kullanıma hazır duruma getirilmesi faaliyetlerinin ileri düzeyde verir
Dersin İçeriği
Metalik ve metalik olmayan çeşitli ham maddelerin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temur, S. (2018) Endüstriyel hammaddeler, Çizgi Kitabevi yayınları, Konya 2-Kırıkoğlu, M.S. (1990) Endüstriyel hammaddeler, İstanbul Üniversitesi Matbaası Gümüşsuyu, İstanbul, 272 s.
Notlar
Sarıiz, K. ve Nuhoğlu, İ. (2000) Endüstriyel Hammadde Yatakları ve Madenciliği, Anadolu Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları No: 62, Eskişehir, 448 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kireç, Çimento, Alçı ve agrega için uygun hammaddeleri saptayabilir. |
ÖÇ02 | Farklı mühendislik malzemelerinin temel farklılıklarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Malzemelerin iç yapı ve fiziksel-mekanik özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Alaşımlı çelik,cam,refrakter ve doğal malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Kompozit malzemeler, Koloidal Malzemeler/ Çevre koşullarını bilir |
ÖÇ06 | Temel kristalografik bilgileri öğrenir. |
ÖÇ07 | Malzemelerin atomik yapıları ve bağları hakkında temel bilgileri öğrenir. |
ÖÇ08 | Endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Malzemelerin kristal yapı/ Kristal hatalarını bilir |
ÖÇ10 | Alaşımlandırma, kompozit malzeme, polimerler,seramikler kavramının öğrenir. |
ÖÇ11 | Diğer mühendislik dalları ile konuyu ilişkilendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hammaddelerin tanımı ve sınıflandırılması | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Yapı Endüstrisi:Tuğla, kum, çakıl, çimento hammaddeleri, kireçtaşı, dolomit | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seramik Endüstrisi: Kaolen, feldspat, kuvars, bor, diyatomit, fluorit,… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kimya Endüstrisi: Zirkon, lityum, sodyum tuzları, dolomit, fosfat…. | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kıymetli ve yarı kıymetli taşlar | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aşındırıcılar: Korund, kuvars, elmas, kalsedon… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Eritici Maddeler: kalsit, Fluorit, kuvars… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | İzolasyon Maddeler: Magmezit, Mika, Perlit, Pomza… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Refrakter Maddeler: Andaluzit, ateş kili, dolomit, zirkon, olivin, asbest… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Optik Endüstrisi: Mika, Kuvars, Bor… | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Gübre Sanayi,: Fosfat, alçıtaşı, nitrat, boksit, kükürt…. | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Döküm Endüstrisi: Kuvars Kumu, bentonit, feldispat, olivin.. | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Elektronik Sanayi: Kuvars, Mika, Feldspat | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yakıtlar: Kömür, Petrol, doğalgaz | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | sözlü değerlendirme | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yazılı sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |