Genel Bilgi
Kod | MD0080 |
Ad | Kıymetli Cevherlerin Zenginleştirme Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Altın, gümüş, platin, değerli taşlar ve bazı ileri sanayi hammaddelerinin kazanımı. Cevher hazırlamada çözeltiye alarak (Liç) yapılan zenginleştirme uygulamaları; asit, baz ve su liçi uygulamaları ile ilgili bilgiler vermek.
Dersin İçeriği
Altın, gümüş, platin, değerli taşlar ve bazı ileri sanayi hammaddelerinin kazanımı. Cevher hazırlamada çözeltiye alarak (Liç) yapılan zenginleştirme uygulamaları; asit, baz ve su liçi uygulamaları ile ilgili bilgiler vermek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
notlar
Notlar
kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek lisans içerisinde kavranılan cevher zenginleştirme yöntemlerin alanında bilgilerinin uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Maden mühendisliği kapsamında cevher hazırlama alanında alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. |
ÖÇ04 | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | liç işlemi genel özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | yığın liçi, yamaç liçi, yerinde liç | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | karıştırma ve basınç liçi, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | tank liçi, perkolasyon liçi, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | liç uygulanan metaller ve çözücüler (su, Asitler ve bazlar) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | liç çözeltilerinin berraklaştırılması metal kazanım yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | iyon değiştirme, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | solvent extraksiyon, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | sementasyon (çöktürme), | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | ergitme, elektroliz ile saflaştırma | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ülkemizde liç işlemi yapan tesisler | Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | video ve görsel sunular | Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Güncel literatür | Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | literatür | Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Uluslararası uygulamalar | Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final Sınavı | Notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |