Genel Bilgi
Kod | DMDS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği
Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek |
ÖÇ02 | İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak |
ÖÇ03 | Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak. |
ÖÇ04 | Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek. |
ÖÇ05 | Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Konu hakkında sağlanan ilerlemenin değerlendirilmesi | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Toplanan literatürün konu ile ilgisine bağlı olarak sınıflandırılması ve kullanışlı bir veri tabanının oluşturulması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Hazırlanan raporun power point sunusu haline getirilerek bir topluluk önünde sunulması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |