Genel Bilgi
Kod | MD0084 |
Ad | Cevher Hazırlamada Veri Analizi ve Modelleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher hazırlamada veri analizi yöntemleri, İstatisitksel yöntemler, Kullanılan paket programlar, faktöriyel dizayn, verilerin gruplandırılması, doğrusal modelleme yapılışı,, doğrusal olmayan modellemeler, veri analizi uygulamaları, veri analizi uygulamaları, Deney Tasarımı (DOE)
Dersin İçeriği
Cevher hazırlamada veri analizi yöntemleri, İstatisitksel yöntemler, Kullanılan paket programlar, faktöriyel dizayn, verilerin gruplandırılması, doğrusal modelleme yapılışı,, doğrusal olmayan modellemeler, veri analizi uygulamaları, veri analizi uygulamaları, Deney Tasarımı (DOE)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
notlar
Notlar
görsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Cevher hazırlama alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda excel ile grafik çizimi | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | temel deney parametrelerin pelirlenmesi | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Laboratuvarda klasik deneysel çalışmalar | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | temel istatistik bilgileri | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Varyans, standart sapma v.b. konular | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SPSS ve minitab istatistik programlarının kullamını | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | SPSS ve minitab istatistik programlarının kullamını | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | SPSS ve minitab istatistik programlarının kullamını | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | SPSS ve minitab istatistik programlarının kullamını | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Design-Expert Programı kullanımı | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Design-Expert Programı kullanımı | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Design-Expert Programı kullanımı | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Design-Expert Programı kullanımı | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Using the Design-Expert Program | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Etkin rapor hazırlama ve sunu | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | mazeret sınavı | notlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | final sınavı | notlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |