Genel Bilgi
Kod | MD0071 |
Ad | Madencilik Faliyetleri Sonrası Bozulan Sahaların Yeniden Düzenlenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Madencilik faaliyetleri sırasında ortaya çıkan çevre sorunlarının çözümlenmesi konusunda bilgilendirme yapmak, madencilik faaliyetleri sonrası madencilik yapılan alanların tekrar doğaya kazandırılmak için düzenlenmesinin önemini ve gerekliliğini öğretmek, saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirilmesi hususunda bilgilendirmek, Türkiye'de bu konudaki yasa ve yönetmelikleri anlatmak.
Dersin İçeriği
Restorasyon, rehabilitasyon ve reklamasyon kavramları, Reklamasyon planlaması, doğal ve kültürel faktörlerin planlamaya etkisi, temel reklamasyon tipleri, Madencilik sonrası arazi kullanım alternatifleri; tarımsal, ormancılığa yönelik ve diğer amaçlı reklamasyon türleri, Reklamasyon ekonomisi, Endüstriyel atıkların maden sahalarında depolanması ve mevzuat, Depolama hacimlerinin inşası ve yalıtımı, eski depolama hacimlerinin iyileştirilmesi, Endüstriyel örnekler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu, Kitaplar ve Diğer Kaynaklar
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık işletme faaliyetleri sırasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi ve gerekliliğini kavrar. |
ÖÇ02 | Açık işletme faaliyetleri sonrasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi kavrar. |
ÖÇ03 | Saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ04 | Saha düzenleme örneklerini bilir. |
ÖÇ05 | Saha düzenleme proje aşamalarını bilir. |
ÖÇ06 | Türkiye'den saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir. |
ÖÇ07 | Dünyadan saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir. |
ÖÇ08 | Açık ocak madencilik tesislerinin çevreye etkisini bilir. |
ÖÇ09 | Cevher hazırlama tesislerinin çevreye etkisini bilir. |
ÖÇ10 | Madencilik faaliyetlerinin çevresel etkilerin azaltma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ11 | Saha düzenlemenin işlem aşamalarını bilir. |
ÖÇ12 | Açık işletme madenciliğinde saha düzenleme projeleri yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Video/Dia gösterisi | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Madencilik faaliyetleri sırasında oluşabilen çevre sorunları | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Açık maden ocaklarının çevre üzerindeki etkileri | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Açık ocağın doğal dengeye müdahalesi | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İşletme sonrası arazilerin düzenlenmesi ve iyileştirme çalışmalarına etki eden faktörler | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Madencilikte rekültivasyon nedir, neden gereklidir | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğa onarım aşamaları | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Doğa onarım aşamaları örnekleri | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | İdeal bir rekültivasyon çalışmasının olmazsa olmazları | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 1 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
11 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 2 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
12 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 3 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
13 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 4 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 5 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım |
15 | Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 6 | Ders notları, ilgili linkler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, ilgili linkler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, ilgili linkler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |