Genel Bilgi
Kod | MD0070 |
Ad | Yeraltı Madenciliği Planlaması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir maden yatağının varlığından üretimi aşamasına kadarki bütün işletilme faaliyetlerinin planlanması, makine/ekipman seçimi ve boyutlandırılması konularında kullanabilme becerilerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bir maden yatağının işletilebilirliği, optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi, otimum kuyu yeri seçimi, optimum katlar arası mesafenin belirlenmesi, kuyu projesi, ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması, yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması, basınçlı hava tesis dizaynı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
MARTENS, C.,D., et al Underground Mining , Seneca Printing, 1972. ARIOĞLU, E., Çözümlü Madencilik Problemleri, İstanbul, 1983.
Notlar
Ahmet Dağ, Ders Notları (Yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rezerv türlerini bilir. |
ÖÇ02 | Bir maden yatağının işletilebilirliğini belirler. |
ÖÇ03 | Optimum üretim kapasitesini belirler. |
ÖÇ04 | Üretim kapasitesine göre ilk yatırımları planlar. |
ÖÇ05 | Yer altı işletmesinde kazı ve nakliye sistemlerini analiz eder. |
ÖÇ06 | Optimum seçim ve boyutlandırmalar yaparak minimum maliyetlerde üretimi gerçekleştir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir maden yatağının işletilebilirliği. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Optimum kapasite ve üretim süresinin belirlenmesi ve uygulamalar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Optimum kuyu yeri seçimi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Optimum katlar arası mesafenin belirlenmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Optimum katlar arası mesafenin belirlenmesi ve uygulamalar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kuyu projesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Kuyu projesinin hazırlanması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ana ve damar içi hazırlıklarının boyutlandırılması ve uygulama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yer altı nakliye sistemleri ve makine ekipman seçimi ve boyutlandırılması ve uygulamalar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Basınçlı hava tesis dizaynı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kazı planlama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |