Genel Bilgi
Kod | MD030 |
Ad | Atık Madenciliği ve Ends.Değ. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Maden işletmelerinde ortaya çıkan atıkların öneminin kavratılması, Maden işletmeleri ve cevher hazırlama tesislerinde ortaya çıkan atıkların bir ekonomik değerinin olabileceğinin kavranması, Endüstriyel atıkların değerlendirilmesi ve ekonomiye kazandırılması.
Dersin İçeriği
Atık potansiyeli ve ekonomik olarak değerlendirilebilirliği, endüstriyel atıkların ekonomisi, ulusal ve uluslararası hukukta bu tür atıkların yeri, atıkların sanayi dallarında kullanılması, atıkların çimento sanayinde, zemin iyileştirmede kullanılması; yol dolgusunda, inşaatın çeşitli alanlarında inşaat malzemesi olarak, hafif yapı malzemesi, tugla ve seramik yapımında kullanılması, kullanılmayan atıkların yeraltı ve yerüstünde güvenli depolanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
İnternet Kaynakları, Bilimsel Makaleler, Seminer, Sempozyum ve Kongre Kitapları, Yüksek Öğrenim Tezleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maden ve cevher hazırlama tesislerinde ortaya çıkan atıkları tanıyabilme, |
ÖÇ02 | Katı atıkların değerlendirilebilecekleri endüstri alanlarını hayal edebilmek, |
ÖÇ03 | Mevcut teorik yaklaşımları uygulayabilme ve yeni teoriler geliştirebilme, |
ÖÇ04 | Atıkların planlanmasında geri kazanma ihtiyacını ortaya koymak, |
ÖÇ05 | Atıkların geri kazanım yöntem ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak , |
ÖÇ06 | Atık tesisleri için sınıflandırma sistemi ile ilgili yaklaşımlarının öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Atık tesislerinin inşası ve yönetimi ile bu konularda bilgi sahibi olunması |
ÖÇ08 | Atık tesisleri için kapatma ve kapatma sonrası prosedürleri hakkında bilgi sahibi olunması |
ÖÇ09 | Maden atıkları yönetmeliğinin uygulanmasına ilişkin uygulamaların öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Kapatılmış ve terk edilmiş maden atık tesisi envanteri hakkında bilgi edinme |
ÖÇ11 | Bir projenin yürütülmesinde kritik unsurların nasıl belirlendiğini geliştirebilir |
ÖÇ12 | Bilim ve hayal gücünü birleştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası |
2 | Türkiyede bulunan maden işletmeleri ve cevher hazırlama tesisleri hakkında kısa bilgiler | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Türkiye'de bulunan maden işletmelerinin atık potansiyeli | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'de bulunan tesislerin atık potansiyelinin belirlenmesi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Maden işletmeleri ve cevher hazırlama tesislerinde ortaya çıkan atık potansiyellerinin belirlenmesi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
6 | Maden işletmelerinden ortaya çıkan atıkların özellikleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Maden işletmeleri ve cevher hazırlama tesislerinden ortaya çıkan atıkların ve özellikleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Maden işletmelerinde ortaya çıkan atıkların sınıflandırılması ve kullanılabilirliği | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Cevher hazırlama tesislerinde ortaya çıkan atıkların sınıflandırılması ve kullanılabilirliği | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
11 | Atık sınıflama | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Maden işletmeleri ve cevher hazırlama tesislerinde ortaya çıkan atıkların sınıflandırılması ve kullanılabilirliği | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim |
13 | Kullanım alanlarına göre maden atıklarının sınıflandırılması | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Dünyadan atık kullanım uygulamaları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim |
15 | Ülkemizde atık kullanım uygulamaları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |