Genel Bilgi
Kod | MK586 |
Ad | Introduction to Rapid Product Development Technologies |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Ürün / yeni ürün geliştirmede, ürün fikrinin oluşmasından pazara sunulmasına kadar devam eden dinamik süreçte, Hızlı Prototipleme-Rapid Prototyping (RP), Ters Mühendislik-Reverse Engineering (RE), Direkt-Hızlı İmalat-Rapid Manufacturing (RM), Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı-Rapid Tooling (RT), Sanal Prototipleme-Virtual Prototyping (VP) and Yüksek Hızda İşleme-High Speed Machining (HSM) teknolojilerini kullanarak, ürün geliştirme sürecinin nasıl değiştiğini öğretmek
Dersin İçeriği
Ürün / yeni ürün geliştirme süreci Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları Ters mühendislik tanım ve uygulamaları Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Direkt-Hızlı Parça İmalatı Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri, Medikal uygulamalar, Otomotiv uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Introduction to Rapid Product Development Technologies ders notları
Notlar
Product Design And Development, Karl T. Ulrich, Steven Eppinger, Steven D. Eppinger, 2008, McGraw-Hill Higher Education Reverse engineering: an industrial perspective, Springer series in advanced manufacturing, Vinesh Raja, Kiran Jude Fernandes, 2008. Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer Virtual and Rapid Manufacturing, Paulo Jorge, 2007, Routledge Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3 Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4. Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4. Machine Tools for High Performance Machining, Norberto Lopez de Lacalle and Aitzol Lamikiz Mentxaka, 2008, Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün / yeni ürün geliştirme sürecini tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir |
ÖÇ03 | Ters Mühendislik ve uygulamalarını bilir |
ÖÇ04 | Direkt-Hızlı Parça ve Kalıp İmalatı yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün geliştirme süreci | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yeni ürün geliştirme süreci | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hızlı prototipleme teknolojileri, işlem aşamaları ve uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ters mühendislik tanım ve uygulamaları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde Ters mühendislik uygulamaları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Direkt-Hızlı Kalıp İmalatı | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonuna giriş | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Hızlı prototipleme teknolojileri ve Ters mühendislik entegrasyonu | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Ara Sınav | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
10 | Sanal Prototipleme kullanarak ürün geliştirme | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojilerine giriş | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ürün geliştirme sürecinde İleri İmalat teknolojileri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yüksek Hızlı İmalat Teknolojilerine giriş | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yüksek Hızlı İmalat Teknolojileri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | Lab Uygulama | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Dönem Sonu Sınavı | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |