Genel Bilgi
Kod | MK012 |
Ad | Design Project Studies II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Makine Mühendisliği ile ilgili konularda topladığı bilgi ve becerilerini uygulayarak çağın sorunlarına çözüm üretmeye yönelik bir tasarım veya araştırma projesi geliştirme, yürütme ve sonuçlarını analiz ederek, etkin bir şekilde raporlama ve sunma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Öğretim üyelerinin danışmanlığında ürün veya proses tasarımı içeren bir tasarım projesi veya deneysel tasarım ve uygulama veya modelleme çalışması, veya endüstrinin sorunlarını/ihtiyaçlarını/bakış açısını değerlendirmek amacıyla anket çalışmaları veya sektör/ürün/sistem analizi içeren bir araştırma projesi geliştirmek ve yürütmek, sonuçlarını analiz ederek, yorumlamak, raporlamak ve sunmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Danışman ile yüz yüze
Notlar
Danışman ile yüz yüze
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makine mühendisliği alanında güncel bir konu/sorun ile ilgili bir araştırma veya tasarım projesi geliştirme becerisi |
ÖÇ02 | Deneysel çalışma/anket çalışması/modelleme çalışması/ürün/sektör/sistem analizi içeren bir araştırma projesi veya tasarım projesi yürütme becerisi |
ÖÇ03 | Proje sonuçlarını analiz etme, yorumlama, raporlama ve sunma becerisi |
ÖÇ04 | Bireysel olarak bağımsız çalışma becerisi, talimatları takip etme becerisi |
ÖÇ05 | Mesleki konularda bilgiye erişebilmek için doğru ve çeşitli kaynaklara ulaşabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili proje hakkında teknik araştırma | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 2 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 3 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 4 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 5 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 6 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 7 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 8 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 9 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 10 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgili proje hakkında teknik araştırma 11 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Rapor hazırlama 12 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Rapor Hazırlama 13 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Rapor Hazırlama 14 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Rapor Sunumu 15 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
16 | Rapor Sunumu 16 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Rapor Sunumu 17 | proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |