Genel Bilgi
Kod | YLCMTT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir. |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlgili kitapların üzerinden tezi planlama | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İlgili kitabın tez üzerine geçirilmesi ve teze yapacağı katkıları tartışma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İlgili makalelerin üzerinden tezi planlama | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İlgili makalelerin tez üzerine geçirilmesi ve teze yapacağı katkıları tartışma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tezin içeriğindeki formül ve hesapların eklenmesi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tezin özet kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Tezin Giriş kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Tezin materyal ve metod kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tezin bulgular kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tezin tartışma kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tezin referans bölümünün yazılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tezin parçalarının birleştirilmesi ve tekrar kontrol edilmesi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tezin Turnitin programında kontrol edilmesi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Turnitin programında çıkan fazla benzeşimlerin düzeltilmesi ve yeniden yazılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tez savunma sunumunu hazırlanması ve son düzeltmeler | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Tez Savunması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 12 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 9 | 12 | 108 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 9 | 28 | 252 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 592 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,68 | ||
AKTS | 24 AKTS |