Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | CMT0012 |
| Ad | Akışın Yarattığı Titreşimler |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ENGİN PINAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere ısı transferi problemlerinin bilgisayar kullanılarak çözebilmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Fourier diferansiyel denklemi eşitliklerinin türevi, 1-B ve 2-B´lu Fourier diferansiyel denklemlerinin sonlu fark yöntemi ile çözümü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çok boyutlu taşınım yoluyla ısı tranferi problemlerinin çözülebilmesi |
| ÖÇ02 | Titreşim yapan cisimlere gelen akışkan kuvvetleri |
| ÖÇ03 | Akışkan osilatör. Akım-osilatör ve cisim-osilatör kavramları ile titreşim kaynağını saptayabilme. |
| ÖÇ04 | Zorlanmış titreşim problemlerini çözebilme. |
| ÖÇ05 | Kendiliğinden uyarılan titreşimleri analiz edebilme |
| ÖÇ06 | Lineer olmayan titreşim problemleri için model hazırlayabilme. |
| ÖÇ07 | Depo-boru-vana-denge bacası modellemeleri yapabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Akışın Yarattığı Titreşimlere Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 2 | Sayısal yöntemlerine giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 3 | Nümerik türevler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 4 | Dönel Makinalardaki Titreşim analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 5 | Taylor serileri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 6 | Sonlu farklar metoduna giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 7 | Ayrıklaştırma denklemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Fourier diferansiyel denkleminin türevi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 10 | SDD´lerin ayrıklaştırılması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 11 | 1-B´lu iletimle ısı transferi problemlerinin çözümü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 12 | 1-B´lu problemler için hesaplama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 13 | 2-B´lu iletimle ısı transferi problemlerinin çözümü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 14 | 2-B´lu problemler için hesaplama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 15 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||