CMT0011 İleri Akışkanlar Mekaniği

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMT0011
Ad İleri Akışkanlar Mekaniği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ENGİN PINAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğini uygulama becerisi kazandırmak; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akışkan fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dokümanlarla öğrencilere akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama ve uygulama yetisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Giriş ve Temel Kavramlar Akışkanların Özellikleri Basınç ve Akışkan Statiği Akışkan Kinematiği Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Vize Potansiyel Akış Teorisi Potansiyel Akış Teorisi Sınır Tabaka Teorisine Giriş Sınır Tabaka Teorisine Giriş Türbülanslı Akış Türbülanslı Akış Final Sınavı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Frank M. White, Viskoz Akışkan Akışı, McGraw-Hill Bilim/Mühendislik/Matematik; 3. Baskı (5 Ocak 2005)

Notlar

Yunus Cengel; Akışkanlar Mekaniği, Palme Yayıncılık; 3 Basım (2014) İleri Akışkanlar Mekaniği; Yalçın Yüksel Beta Yayıncılık; 1. Basım;( Ocak 2013)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını gözden geçirme
ÖÇ02 Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme
ÖÇ03 Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme
ÖÇ04 Navier-Stokes denklemlerini kullanarak çeşitli akışkanlar mekaniği problemlerini çözmek,
ÖÇ05 Potansiyel akış teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak,
ÖÇ06 Sınır tabaka teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak,
ÖÇ07 Türbülanslı akış hakkında detaylı bilgilere sahip olmak,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
2 Akışkanların Özellikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
3 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Akışkan Kinematiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Navier-Stokes Denklemlerinin tanımı İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
8 Ara sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri ve uygulamalar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
10 Potansiyel Akış Teorisi ilgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Potansiyel Akış Teorisi ile ilgili uygulamalar ilgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
12 Sınır Tabaka Teorisine Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
13 Sınır Tabaka Teorisine ile ilgili uygulamalar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Türbülanslı Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap
15 Türbülanslı Akış ile ilgili uygulamalar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.04.2023 06:24