Genel Bilgi
Kod | MT010 |
Ad | Kodlama Teorisinde Özel Konular |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YILMAZ DURĞUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Sonlu halkalar üzerinde cebirsel kodlama teorisinin önemli doğrusal kodları çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Sonlu halkalar üzerinde self-orthogonal kodlar, self-dual kodlar, linear complementary dual kodlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Algebraic Coding Theory Over Finite Commutative Rings Steven T. Dougherty
Notlar
Coding Theory: A First Course San Ling
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu halkalar üzerinde Self ortogonal kodlar |
ÖÇ02 | Sonlu halkalar üzerinde Self-dual kodlar |
ÖÇ03 | Sonlu halkalar üzerinde lcd kodları |
ÖÇ04 | Sonlu halkalar üzerinde ağırlık fonksiyonları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özel sonlu halkalar üzerine bir özet | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sonlu PIR ve QF halkaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sonlu halkalar üzerinde doğrusal kodlar üzerine bir özet | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ağırlık fonksiyonları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sonlu halkalar üzerinde self-ortogonal kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sonlu halkalar üzerinde self-ortogonal kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sonlu halkalar üzerinde self-dual kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sonlu zincir halkaları üzerinde self-dual kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Galois halkaları üzerinde self-dual kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sonlu halkalar üzerinde self-dual kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sonlu halkalar üzerinde Lcd kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sonlu zincir halkaları üzerinde Lcd kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sonlu halkalar üzerinde devirli Lcd kodlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sonlu halkalar üzerinde Lcd kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |