Genel Bilgi
Kod | YLMTT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA AYIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Danışmanı ile birlikte öğrencisi etik kurallara uygun olarak yüksek lisans tezini hazırlamak.
Dersin İçeriği
Matematik Anabilim Dalında, danışmanı ile birlikte yüksek lisans öğrencilerinin çalıştığı alan ile ilgili araştırma yaparak özgün bir doktora tezini etik kurallara uygun olarak hazırlaması için çalışma yapmak.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tezi için seçmiş olduğu özgün araştırma problemi ile ilgili araştırma yapar. |
ÖÇ02 | Araştırma konusu hakkında bilgiye ulaşır ve literatürdeki eksiklikleri belirler. |
ÖÇ03 | Çalışma konusu ile ilgili akademik veri tabanlarını ve bu veri tabanlarını nasıl kullanacağını bilir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir makaleyi okumayı bilir. |
ÖÇ05 | Tezinin yazım kurallarına uygun olarak yazılmasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 1 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 2 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 3 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 4 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 5 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 6 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 7 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 8 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 9 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 10 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 11 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 12 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 13 | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar | Tez konusuna ilişkin hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |