MM0037 Güncel Mimaride Tasarım ve Kuram

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM0037
Ad Güncel Mimaride Tasarım ve Kuram
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı doktora programına kayıtlı öğrencinin mimarlık bilgi ve birikimini güncel ve çağdaş olan ürünlerin kuramsal altyapısına odaklayarak tasarım farkındalığını arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Mimari tasarımları yaparken ondan ayrılmayan bir diğer parça kuramdır. Günümüz çağdaş mimari ürünlerinin kuramsal bağlamını anlamaya çalışmak tasarım ve onun kazanımlarını irdelemenin önkoşuludur.

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır. Lisansüstü seçmeli

Kaynaklar

Jormakka Kari, 2008, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, YEM yayınevi, İstanbul

Notlar

Güncel yapılar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimarlık bilgi ve birikiminin güncel ve çağdaş olan ürünlerin kuramsal altyapısına odaklayarak tasarım farkındalığını arttırır
ÖÇ02 Mimarlık kuramı ve pratiği ile sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma becerisi kazanır
ÖÇ03 Mimari ürünler hakkında yorum yapma anlama ve eleştirme becerisi kazanır
ÖÇ04 Gündemi takip ederek yeni fikirlere açık olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı katılım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 mimarlık tasarım kuramları hakkında genel bilgi ve güncel mimari ürünlerde tasarım kuram bağının kurulması önerilen okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mimari tasarım hayal etme, bilgiye, teknolojiye, kültürel sosyo ekonomik faktörler kuram ve tasarım yöntemi kurgusu katılımın sağlanması ve önerilen okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mimari tasarımda analoji yöntemi, tasarımda metafor yöntemi, mimari tasarımda oransal yöntem, mimarlıkta analoji yaklaşımı katılımın sağlanması ve önerilen okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 1. Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 biçimsel(ikonik) yöntem katılımın sağlanması ve örnek incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 metafor yöntemi-ikonik yöntemi katılımın sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 tümevarım yöntemi-tümdengelim yöntemi katılımın sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Pragmatik yaklaşımlar katılımın sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 2. değerlendirme sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi 2 sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi 3 sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi 4 sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi 5 sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 çağdaş mimarlık ürünlerinin tasarım niteliklerinin örnekler üzerinde tespit edilmesi 6 sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final Değerlendirmesi sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:26