MM007 İleri Betonarme Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM007
Ad İleri Betonarme Analiz
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Betonarme binaların düşey yükler ve deprem etkileri altında statik ve betonarme hesabının yapılmasıdır. Betonarme döşemelerin, kirişlerin, kolonların ve temel sisteminin tasarımının yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Betonarme Bina Taşıyıcı Sisteminin Analizine İlişkin Genel Kurallar

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Betonarme, Zekai CELEP, Advanced Reinforced Concrete Design, PC Varghese

Notlar

TS500, seminer notları ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beton ve çeliğin özellikleri ve bir yapı malzemesi olarak betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Betonarme yapısal eleman davranışlarını öğrenir
ÖÇ03 Yürürlekteki yönetmeliklere göre betonarme kolon, kiriş ve döşeme tasarımı yapar
ÖÇ04 Eğilme momenti ve eksenel kuvvet etkileri altında yapısal elemanların hesap yöntemlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beton ve donatı çeliğinin malzeme özellikleri Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Betonarme yapı malzemesi ve özellikleri Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-1 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-2 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-3 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar- çatlamadan sonra davranış Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Arasınav Ders notları, TS500 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-1 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-2 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-3 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-1 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-2 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek problem çözümleri Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Örnek problem çözümleri-1 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Örnek problem çözümleri-2 Ders notları, TS500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Final sınavı Ders notları, TS500 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders notları, TS500 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:23