Genel Bilgi
Kod | MM558 |
Ad | Konutta Sözsüz İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimarlıkta anlam kapsamında konutun anlamsal boyutunu tartışmak, konutta anlamı oluşturan unsurları belirlemek.
Dersin İçeriği
Konutun; işlevsel bir unsur olmanın ötesinde; sosyal iletişimde bir araç olduğu düşüncesinden hareketle; konut ve insan ilişkisine farklı bir noktadan yaklaşım, bu yaklaşım ışığında; belirli kabuller çerçevesinde oluşan konut ve insan arasındaki sözsüz iletişim (nonverbal communication), konutta iç ve dış mekanda kullanıcıya ait işaretler, konutun yakın çevresiyle ilettiği mesajlar, farklı nitelikte ve tipte konut çevrelerinde değişen ve çeşitlenen mesajlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Cooper, C. 1974. The house as symbol of self, Dowden, Hutchinson and Ross. Zube., E., Moore G., 1991. Advances in Environment, Behavior, and Design, Springer. Krampen, M., 1991. Environmental Meaning, DOI: 10.1007/978-1-4684-5814-5_7
Notlar
ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konutta anlam oluşturan unsurları tanımlar. |
ÖÇ02 | Yaptığı araştırmalara ve okumalara dayanarak, anlam konusunda kuramsal değerlendirme yapar. |
ÖÇ03 | Konutta arzu edilen anlamın oluşması için gereken unsurları seçerek kullanır. |
ÖÇ04 | Alanında belirlediği bir problemi konu edinerek akademik düzeyde uygun yöntem ve teknikleri kullanarak bir inceleme değerlendirme raporu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi | ders kapsamında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Konut ve insan yaşamındaki önemi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Konutun kültürel anlamı | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sözsüz iletişim | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mimarlıktan anlam | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Dilbilim ve Mimarlıkta anlam | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Mimarlıkta anlama dilbilimsel bakış | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | önceki okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Konutta anlam bileşenleri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Konutta anlam bileşenlerinin tartışılması | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Konutta anlam bileşenlerinin çeşitlenmesi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Örnek değerlendirmeleri | örnek konut uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Örnek değerlendirme | örnek konut uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Örnek konut değerlendirme | örnek konut uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Konut örneklerinin değerlendirmesi | örnek konut uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı Haftası | önceki çalışmalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı Haftası | önceki çalışmalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |