Genel Bilgi
Kod | DOM802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KESKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Literatürdeki makale, kitap, dergiler
Notlar
İlgili internet kaynakları,bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ04 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ05 | Literatür taramasını sonuçlandırır ve verileri sunar. |
ÖÇ06 | Araştırma alanı konusunda bilgileri süzer ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Alanı konusunda uzmanlaşma sürekliliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler, yöntemler ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik, sürdürülebilir kalkınma ve yenilikçilik konularında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans ve lisansüstü düzeyinde edinilen bilgileri genişleterek otomotiv mühendisliği alanında uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli olan teknikleri tanır ve modern araçları kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Proje planlaması ve zaman yönetimi yaparak, alternatif çözüm yolları belirler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analiz, sentez, eleştirel değerlendirme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözer. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade ederek, en az bir yabancı dilde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenmektedir. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma konusu bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara değerlendirme | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Proje değerlendirmesi | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Proje değerlendirme | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |