Genel Bilgi
Kod | PM559 |
Ad | Peyzaj Planlamada Kaynak Analizi ve Uzaktan Algılama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) peyzaj planlamaya yönelik uygulamalarında kullanılan yöntemler, yazılım ve algoritmalar tanıtılacaktır. Peyzaj planlama çalışmalarında izlenecek stratejilerin belirlenmesi, görüntü işleme teknikleri, CBS ortamı ve terminolojileri dersin diğer konuları arasında yer almaktadır.
Dersin İçeriği
Peyzaj planlamada ihtiyaç duyulan harita projeksiyonları, harita yorumlama, topografik haritalar, kartografya, coğrafi veri, GPS, konumsal analizler (nokta, çizgi, yüzey, tek katmanlı, çok katmanlı, çakıştırma) ve konumsal modeller ile bunlara ait ileri düzey uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisansüstü düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
ÖÇ02 | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
ÖÇ03 | Lisansüstü düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
ÖÇ04 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
ÖÇ05 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
ÖÇ06 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
ÖÇ07 | Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
ÖÇ09 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
ÖÇ10 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
ÖÇ11 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
ÖÇ12 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
ÖÇ13 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
ÖÇ14 | Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik enerjinin tanıtımı | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Elektromanyetik enerjinin atmosferle etkileşimi | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Elektromanyetik enerjinin bitkilerle etkileşimi | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
4 | Elektromanyetik enerjinin su ve toprakla etkileşimi | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Uzaktan algılama algılayıcı sistemleri | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Manuel ve sayısal görüntü yorumlama | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Uzaktan algılanmış verilerin ön-işlemleri | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Geometrik düzeltme ve uygulaması | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Atmosferik ve radyometrik düzeltme | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Görüntü sınıflama teknikleri | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Görüntü sınıflama teknikleri ve uygulama | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Çevresel çalışmalarda uzaktan algılama uygulamaları | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
14 | Platformlar ve algılayıcılar | Literatür okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | Platformlar ve algılayıcılar | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |