Genel Bilgi
Kod | PM008 |
Ad | Çatı Bahçeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Betonlaşan kentsel alanlarda ve uygun alanlarda alternatif yeşil alanların yaratılmasında etkili olan çatı bahçelerine dikkat çekmek
Dersin İçeriği
Çatı bahçelerinin önemi, çatı bahçelerinin tipleri, yapım teknikleri, kullanılan bitkiler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Çatı bahçeleri hakkındaki tüm yayınlar
Notlar
Çatı bahçeleri hakkındaki tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çatı bahçelerinin önemini ve yararlarını bilir |
ÖÇ02 | Çatı bahçelerinin nasıl yapılacağını bilir |
ÖÇ03 | Çatı bahçelerinde kullanılabilecek bitkileri bilir |
ÖÇ04 | Çatı bahçelerinin kullanımları hakkında yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çatı bahçelerinin tanımı, tarihçesi | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çatı bahçelerinin yararları, dünyadan ve Türkiye'den örnekler | Önceki haftada öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çatı bahçelerinin yararları, dünyadan ve Türkiye'den örnekler-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çatı bahçelerinin tipleri | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çatı bahçelerinin yapımı | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çatı bahçelerinin yapımı-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çatı bahçelerinin yapımı-3 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Çatı bahçelerinin yapımı-4 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Ödev konusunun oluşturulması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Çatı bahçelerinde kullanılan bitki türleri | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ödev konusunda kritik verilmesi | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Ödevlerin hazırlanmasında uyulacak kuralların tekrarı Proje ve proje raporunun hazırlanmasında uyulacak kurallar | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Proje ölçeğinde bilgilerin verilmesi | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Proje ve proje raporu hakkında eleştirel bilgiler verilmesi | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje ve proje raporu hazırlıkları | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-14 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Proje ve proje raporu ile ilgili son kritikler | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-15 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
17 | Proje ve proje raporunun sunumu | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-16 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |