YLPMT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLPMT702
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yüksek Lisans dönemi ders aşamasındaki sorumlulukları başarı ile tamamlamak

Kaynaklar

Uzman olmak istediği alandaki tüm yayınlar

Notlar

Uzman olmak istediği alandaki tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir
ÖÇ02 Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir
ÖÇ03 Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir
ÖÇ04 Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir
ÖÇ05 Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-2 İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-3 İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-3 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-4 İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-4 Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
6 Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı-2 Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
7 Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı-3 Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
8 Tezin Tartışma bölümünün yazılması Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
9 Tezin Tartışma bölümünün yazılması-2 Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
10 Tezin sonuç ve öneriler bölümünün yazılması Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
11 Tezin sonuç ve öneriler bölümünün yazılması-2 Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-7 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
12 Tezin içindekiler, çizelge ve şekil dizini, özet, kaynaklar bölümlerinin yazılması Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-8 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
13 Tezin tüm yazılı bölümlerinin kontrolü Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-9 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
14 Tezin basılarak danışman kontrolüne sunulması Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-10 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
15 Danışman kontrolünden geçen tezde düzeltmelerin yapılması Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-11 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
16 Tezin jüriye iletilmesi işlemlerinin yapılması ve jüriye teslim edilmesi Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-12 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
17 Tezin jüride değerlendirilmesi Yapılan tüm çalışmaların denetlenmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 26 390
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 29 29
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 601
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,04
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:44