Genel Bilgi
Kod | YLPMT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu
Dersin Ön Koşulu
Yüksek Lisans dönemi ders aşamasındaki sorumlulukları başarı ile tamamlamak
Kaynaklar
Uzman olmak istediği alandaki tüm yayınlar
Notlar
Uzman olmak istediği alandaki tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir |
ÖÇ02 | Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir |
ÖÇ04 | Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir |
ÖÇ05 | Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması | İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-2 | İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-2 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-3 | İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-3 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Tez verilerinin değerlendirilmesi, verilere bağlı olarak harita, çizelge, matris gibi yazıma destek olacak görsel verilerin hazırlanması-4 | İstatistik yöntemlerinin kullanılması, veri girişlerinin değerlendirmeye uygun hale getirilmesi-4 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
6 | Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı-2 | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
7 | Tezin Araştırma Bulguları bölümünün yazımı-3 | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
8 | Tezin Tartışma bölümünün yazılması | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
9 | Tezin Tartışma bölümünün yazılması-2 | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
10 | Tezin sonuç ve öneriler bölümünün yazılması | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
11 | Tezin sonuç ve öneriler bölümünün yazılması-2 | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-7 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
12 | Tezin içindekiler, çizelge ve şekil dizini, özet, kaynaklar bölümlerinin yazılması | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-8 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
13 | Tezin tüm yazılı bölümlerinin kontrolü | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-9 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
14 | Tezin basılarak danışman kontrolüne sunulması | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-10 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Danışman kontrolünden geçen tezde düzeltmelerin yapılması | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-11 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
16 | Tezin jüriye iletilmesi işlemlerinin yapılması ve jüriye teslim edilmesi | Önceki haftalarda yapılan çalışmaların denetlenmesi-12 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
17 | Tezin jüride değerlendirilmesi | Yapılan tüm çalışmaların denetlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 26 | 390 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 29 | 29 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 601 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,04 | ||
AKTS | 24 AKTS |