Genel Bilgi
Kod | PM589 |
Ad | Korunan Alanların Planlanması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Milli park, doğa koruma alanı, doğa parkı, doğa anıtı, özel çevre koruma bölgesi, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları gibi korunan alanların tarihi gelişimi, bu statüdeki alanların seçim ilkeleri ve alanlarla ilgili bilgiler, söz konusu alanlarda yapılan uzun devreli gelişme planlarının irdelenmesi, sistemli bir doğa koruma planlamasının yapılabilirliğini kapsamaktadır.
Dersin İçeriği
Dünyadaki ve Türkiyedeki korunan alan statüleri, korunan alanların seçim ilkeleri ve ilan süreci, korunan alanlarla ilgili yasal düzenlemeler ile korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının nasıl hazırlanacağı ve sistemli bir doğa koruma planının nasıl yapılacağı tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yerli ve yabancı dilde çok sayıda kaynak var.
Notlar
Yerli ve yabancı dilde çok sayıda kaynak var.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyadaki ve Türkiye'deki korunan alan statülerini bilir. |
ÖÇ02 | Türkiyedeki korunan alanların tarihsel gelişimi öğrenir. |
ÖÇ03 | Türkiyedeki korunan alanların seçim ilkeleri ve ilan süreci konularını bilir. |
ÖÇ04 | Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının nasıl hazırlanacağını bilir. |
ÖÇ05 | Sistemli bir doğa koruma planını yapma becerisini elde eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede korunan alanların tarihsel gelişimi | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyada ve Türkiyede korunan alan statüleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Milli parklarla ilgili yasal düzenlemeler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğa koruma alanı, doğa parkı, doğa anıtı, özel çevre koruma bölgesi, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile ilgili yasal düzenlemeler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Korunan alanların ilan edilme süreçleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Korunan alanlardan sorumlu kurum ve kuruluşlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Korunan alan yönetim planları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma süreci | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Korunan alanlarda uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma sürecine devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyede uzun devreli gelişme planlarının bir Milli Parkı örneğinde irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyede korunan alanların uzun devreli gelişme planlarının hazırlanma ve uygulama sürecinde yaşanan sorunların irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yasal sorunların irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yönetsel sorunların irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Türkiyede korunan alanların yönetiminde yaşanan yönetsel sorunların irdelenmesine devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |