Genel Bilgi
Kod | PM566 |
Ad | Mevsimlik ve Çok Yıllık Otsu Süs Bitkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Mevsimlik ve çok yıllık bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanımlarını bilmek
Dersin İçeriği
Mevsimlik ve çok yıllık bitkilerin önemi, kullanım alanları, önemli familyalar, cinsler, türler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Mevsimlik ve çok yıllık otsu bitkiler ile ilgili kitaplar, mevsimlik ve otsu çok yıllık bitki türleri ile yapılmış tüm yayınlar
Notlar
Mevsimlik ve çok yıllık otsu bitkiler ile ilgili kitaplar, mevsimlik ve otsu çok yıllık bitki türleri ile yapılmış tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mevsimlik ve çok yıllık otsu bitki türlerini tanır |
ÖÇ02 | Mevsimlik ve çok yıllık bitki türlerinin kullanımını bilir |
ÖÇ03 | Mevsimlik ve otsu çok yıllık bitkilerin çevre kalitesini artırmadaki katkılarını bilir |
ÖÇ04 | Mevsimlik ve çok yıllık otsu bitkilerin sergi alanlarında kullanım şekillerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mevsimlik ve çok yıllıklarla ilgili gruplamalar ve tanımlar | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mevsimlik ve çok yıllık bitkilerin kullanım alanları | Önceki ders notlarının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mevsimliklerin önemli familyaları, cinsler türler | Önceki ders notlarının tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mevsimliklerin önemli familyaları, cinsler türler-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mevsimliklerin önemli familyaları, cinsler türler-3 | Önceki ders notlarının tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ödev konusu oluşturma; belirli bir familya, özellikleri ve kullanımları | Önceki ders notlarının tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Çok yıllık bitki grupları | Önceki ders notlarının tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Çok yıllık soğanlılar | Önceki ders notlarının tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Çok yıllık soğanlılar-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çok yıllık soğanlılar-3 | Önceki ders notlarının tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çok yıllık otsu yerörtücüler | Önceki ders notlarının tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çok yıllık otsu yerörtücüler-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çok yıllık otsular | Önceki ders notlarının tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çok yıllık otsular-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çok yıllık otsular-3 | Önceki ders notlarının tekrarı-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ödevlerin sunulması | Önceki ders notlarının tekrarı-15 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Ödevlerin sunulması-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-16 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |