Genel Bilgi
Kod | PM527 |
Ad | Kaktüsler ve Sukkulentler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Kaktüs ve sukkelent bitkilerin genel özelliklerinin tanıtımı ve önemi, dış mekan bitkisel düzenlemelerdeki kullanımı.
Dersin İçeriği
Kaktüsler ve sukkulentlerin yayılım alanları, kaktüslerin sınıflandırılması ve özellikleri, sukkulent bitki içeren familyalar ve sukkulent bitkilerin özellikleri, kaktüs ve sukkulentlerin dış mekan bitkisel düzenlemelerde kullanım alanları.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Kaktüs ve sukkulentler ile ilgili tüm yayınlar
Notlar
Kaktüs ve sukkulentler ile ilgili tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sukkulent bitkileri tanır |
ÖÇ02 | Sukkulent bitkilerin kullanımını bilir |
ÖÇ03 | Sukkulent bitkilerin çevresel katkılarını bilir |
ÖÇ04 | Sukkulent bitkilerin habitatlarını, tehdit faktörlerini ve korunmaları hakkında yapılacakları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sukkulent tanımı ve genel özellikleri, sukkulentlerin sınıflandırılması | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kaktüslerin yayılış alanı, habitatları | Önceki ders notlarının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kaktüslerin sınıflandırılması ve özellikleri | Önceki ders notlarının tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaktüslerin önemli familyaları, cinsler, türler | Önceki ders notlarının tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaktüslerin önemli familyaları, cinsler, türler-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ödev konusu oluşturma | Önceki ders notlarının tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler | Önceki ders notlarının tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler-3 | Önceki ders notlarının tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler-4 | Önceki ders notlarının tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler-5 | Önceki ders notlarının tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ödev konusu hakkında tartışma | Önceki ders notlarının tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Sukkulentlerin önemli familyaları, cinsler, türler-6 | Önceki ders notlarının tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sukkulentlerin dış ve iç mekanlarda kullanımları | Önceki ders notlarının tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sukkulentlerin dış ve iç mekanlarda kullanımları-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ödev konularının sunumu | Önceki ders notlarının tekrarı-15 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Ödev konularının sunumu-2 | Önceki ders notlarının tekrarı-16 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |