Genel Bilgi
Kod | PM003 |
Ad | Peyzaj Mimarlığında İleri Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının fonksiyon, stil ve tasarım ilkeleri açısından ayrıntılı bir şekilde incelenmesi, belirli bir peyzaj tasarımının kavramsal tasardan sunum aşamasına kadar belirli bir stil ile tasarlama yetisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının incelenmesi, tasarımlardaki tasarım ilkelerini kavrama, örnek bir alanda sörvey çalışmalarının yapılmasını, İhtiyaç ve fonksiyon diyagramlarının oluşturulması, Kavramsal tasar çalışmalarının belirli bir tema ile sürdürülmesi ve tartışılması, temanın konstrüksiyon yapılarına, bitkisel tasarım ve sunum çalışmalarına yansıtılması çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu Yok
Kaynaklar
M. F. Altunkasa ve C. Uslu 2016. Peyzaj Tasarımı
Notlar
Çeşitli peyzaj tasarımı kataloğları ve örgün ağ kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarını ve tasarımcıları tanır |
ÖÇ02 | İncelediği tasarımları yorumlama yeteneği gelişir. |
ÖÇ03 | Tasarımsal ve alansal problemleri tanıma, analiz ve sentez yapma yetisi gelişir. |
ÖÇ04 | Peyzaj tasarım çalışmasının tüm süreçlerini sunulan koşullar doğrultusunda belirli bir zaman diliminde tamamlar. |
ÖÇ05 | Kapsamlı bir peyzaj tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum teknikleri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının incelenmesi | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Güncel ve tarihi peyzaj tasarımında kullanılan tasarım stilleri | Güncel peyzaj tasarımlarının incelenmesi, albüm haline hetirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tasarım ilkeleri ve incelenen tasarımlardaki ilkelerin okunabililirliğin tartışılması | Albüm haline getirilen tasarımların tasarım ilkeleri açısından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje alanın tanımlanması ve alanın incelenmesi, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | Alan sörveylerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje alanına ait analizler ve alanın mevcut durumunun kritiği | Alan sörveylerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İhtiyaç programlarının ve fonksiyon diyagramlarının kritiği | İhtiyaç programı ve fonksiyon diyagramlarının oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Kavramsal tasar çalışmalarınında kullanımların konum ve işlevlerin kritiği | Eskiz çalışmaları 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kavramsal tasar çalışmalarında tasarım stillerinin kritiği | Eskiz çalışmaları 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Kavramsal çalışmalarında tasarım ilkelerinin kritiği | Eskiz çalışmaları 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Avan Proje ölçeğine geçiş ve konstrüksiyon öğelerinin tasarım stili ile uyumunun kritiği I | Avan projenin ve konstruksiyon ögelerinin eskiz çalışmaları 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Avan Proje ölçeğine geçiş ve konstrüksiyon öğelerinin tasarım stili ile uyumunun kritiği II | Avan projenin ve konstruksiyon ögelerinin eskiz çalışmaları 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Avan Projenin tamamlanması ve bitkisel tasarım çalışmaları, Bitkisel tasarım çalımasının tasarım stili ile uyumun kritiği | Bitkisel tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje alanına ilişkin kesitlerin ve perspektiflerin hazırlanması, karmaşık yapıların sanal görüntülerinin hazırlanmasında olası çözümler | Kesit ve perspektiflerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunum paftasının hazırlanması ve paftanın içerik ve tasarım stili ile uygunluğunun kritiği | Sunum paftasının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |