Genel Bilgi
Kod | PM002 |
Ad | Kent Mobilyaları Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Kent mobilyalarının kullanıcı ve kent için öneminin ve standartlarının kavranması. Ergonomik özellikleri ile kent kimliğine uygun özgün tasarım sürecinin ögrenilmesi.
Dersin İçeriği
Kent mobilyaları kavramı, gelişimi, çevre iklim ve kullanıcı ilişkileri, Kent mobilyalarının sınıfları, ergonomisi, standartları ve tasarımım süreçleri ve özgün tasarım uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul yok
Kaynaklar
Kent Mobilyaları Tasarımı ders notları
Notlar
Örgün ağda yerlan firma katalogları ve yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kent mobilyalarının kentsel dış mekanlarda önemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Kent mobilyaları çeşitlerini, kullanılan malzemeleri ve ergonomisini öğrenir. |
ÖÇ03 | Kent ve mekan kimliği ile kentsel mobilyaları ilşkilendirerek özgun tasarımlar yapar. |
ÖÇ04 | Kent mobilyalarının tasarım sürecini sıralar |
ÖÇ05 | Kent mobilyalarının tasarımı sürecinde 3b yazılımları ve eklentilerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent mobilyaları kavramı, kent mobilyalarının tarihsel gelişimi ve değişimi | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kent mobilyaları çevre, iklim ve kullanıcı ilişkileri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kent mobilyalarının sınıfları, kullanılam malzemeler, ergonomisi, Kent mobilyarının mekan ve kent kimliğine katkıları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Zemin kaplamaları, ağaç altı izgaraları ve koruyucuları, oturma ve aydınlatma elemanları, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sınırlayıcı, bilgilendirici ve yönlendirici elemanlar, çiçek kasaları, çöp kutuları, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Üst örtü elemanları, duraklar, bisiklet park yerleri, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Su öğeleri, sanatsal objeler, meydan saatleri, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Zemin kaplaması tasarımlarının kritiği | Belirli konsepte özgün zemin kaplaması tasarımlarını oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Oturma, aydınlatma tasarınlarının kritiği | Belirli konsepte özgün oturma, aydınlatma tasarımlarını oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Çiçek kasası ve çöp kutusu tasarımlarının kritiği | Belirli konsepte özgün çiçek kasası ve çöp kutusu tasarımlarını oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Üst örtü elamanı tasarımlarının kritiği | Belirli konsepte özgün üst örtü elemanlarının tasarımlarını oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Su öğesi tasarımlarının kritiği | Belirli konsepte özgün su öğeleri tasarımlarını oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarımları 3b yazılımlara aktarması yöntemleri ve gerekli eklentileri kullanabilme I | Tasarımların 3b yazılımlara aktarılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarımları 3b yazılımlara aktarması yöntemleri ve gerekli eklentileri kullanabilme II | Tasarımların 3b yazılımlara aktarılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |