Genel Bilgi
Kod | SAİ555 |
Ad | Yenilebilir Filmler/Kaplamalar ve Su Ürünlerinde Kullanımları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMEN YANAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yenilebilir film ve kaplamaların önemi, özellikleri, çeşitleri, karakterizasyonu, sentezleneme yönetmeleri ve su ürünlerinde kullanım olanaklarını öğrenmektir
Dersin İçeriği
Yenilebilir film ve kaplamaların tanımı, çeşitleri (polisakkarit, protein, yağ ve komposit ve antimikrobiyal), sentezlenmesi, karakterizasyonu ve su ürünlerinde kullanımı öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Edible Films and Coatings Fundamentals and Applications, (2017), Edited by María Pilar Montero García M. Carmen Gómez-Guillén M. Elvira López-Caballero Gustavo V. Barbosa-Cánovas
Notlar
Edible Films and Coatings for Food ApplicationsAuthor(s): Attila E. Pavlath, William Orts (auth.), Kerry C. Huber, Milda E. Embuscado (eds.) Publisher: Springer-Verlag New York, Year: 2009 ISBN: 9780387928234,97803879282
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yenilebilir film ve kaplamalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Yenilebilir film ve kaplamaların çeşitleri ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Biyopolimer Film ve Kaplama Matrisleri için Geleneksel ve Alternatif Kaynakları listeler |
ÖÇ04 | Yenilebilir film ve kaplamaların karakterizasyonunu kavrar |
ÖÇ05 | Yenilebilir film ve kaplamaların uygulama alanlarını açıklar |
ÖÇ06 | Yenilebilir film ve kaplamaların su ürünlerindeki uygulama alanlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yenilebilir film ve kaplamalara giriş | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yenilebilir film ve kaplamaların çeşitleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Polisakkarit esaslı film ve kaplamalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Protein esaslı film ve kaplamalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Yağ ve komposit esaslı film ve kaplamalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antimikrobiyal Yenilebilir film ve kaplamalar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Yenilebilir film ve kaplamaların sentezi | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yenilebilir film ve kaplamaların karakterizasyonu | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yenilebilir film ve kaplamaların su ürünleri açısından önemi | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yenilebilir film ve kaplamaların su ürünlerine uygulanması (I) | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yenilebilir film ve kaplamaların su ürünlerine uygulanması (II) | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Antimikrobiyal yenilebilir film ve kaplamaların su ürünlerine uygulanması | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yenilebilir komposit film ve kaplamaların su ürünlerinde kullanımı | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yenilebilir film ve kaplamaların su ürünleri açısından avantaj ve dezavantajları | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |